NIO Tesla’nın en büyük rakibi olabilir!

Çinli elektrikli araç (EV) üreticisi NIO, ülkenin kentsel yollarında İleri Sürücü Yardım Sistemi (ADAS) kapasitesini başarıyla iki katına çıkardı. Ocak ayı sonu itibarıyla, NIO’nun Navigate on Pilot Plus (NOP+) kentsel yol kapsamı, bir önceki aya göre %103,75’lik bir artışla etkileyici bir şekilde 651.640 kilometreye ulaştı.

NOP+ kapsamındaki bu genişleme, özellikle Ocak ayında tek başına 331.819 kilometrelik bir artışla dikkat çekici. Bu artış, otoyollar ve kentsel ekspres yolları da dahil edildiğinde toplam kapsamı 1 milyon kilometrenin üzerine çıkarıyor. Şehir bazında elde edilen başarılar da aynı derecede etkileyici, NOP+ Şanghay’ın ana yollarının %99,2’sini ve tüm yol ağının %93’ünü kapsıyor. NIO araç sahipliğinin yüksek olduğu diğer şehirler olan Pekin, Zhengzhou, Chengdu ve Suzhou da ultra yüksek yoğunluklu kapsama sahip.

NOP+ tarafından kapsanan şehir sayısı Aralık sonunda 208’den, Ocak sonunda etkileyici bir şekilde 606’ya yükseldi. Önemlisi, NOP+ artık Hong Kong, Makao ve Tayvan hariç Çin’in 34 birinci seviye idari bölgesindeki tüm şehirleri kapsıyor.

NIO Tesla’nın en büyük rakibi olabilir!

Bu teknolojik ilerlemelerle birlikte, NIO Ocak 2024’te geçen yıla göre %18,2 artışla 10.055 elektrikli araç teslim etti. Ancak, aylık karşılaştırmada, piyasa beklentileriyle uyumlu olarak %44’lük bir düşüş gösterdi. Toplam teslimatlar, 31 Ocak 2024 itibarıyla 459.649’a ulaştı, Çin Yeni Yılı’nın 10 Şubat’ta olması yıllık karşılaştırmalarda geçici bir anomali yarattı.

Teslim edilen araçlar arasında Ocak ayı rakamlarına göre 6.307 SUV ve 3.748 sedan bulunuyor, Nio ES6 SUV satışların %40’ını oluşturuyor. ET5 ve station wagon varyantı ET5 Touring, satışların neredeyse %30’unu oluşturuyor. Nio’nun pil değişim ortaklığı, Geely, Changan, JAC ve Chery gibi önemli üyelerle genişlemeye devam ediyor.

İleriye dönük olarak, NIO’nun 2024 planları yeni model lansmanları içermiyor, ancak mevcut ürün yelpazesine yıllık güncellemeler bekleniyor. Büyük beklenti içinde olan yüksek sınıf sedan ET9’un 2025’in başlarında piyasaya sürülmesi planlanıyor, giriş seviyesi Alps markasının Mart veya Nisan 2024’te tanıtılması ve yılın ilerleyen zamanlarında teslimatların başlaması bekleniyor. Nio, 2025’te küçük elektrikli araçlara odaklanacak ikinci alt markası Firefly’ı piyasaya sürmeyi hedefliyor.

Satış ekibinin genişlemesi ve ALPS alt markasının lansmanı ile büyümeyi teşvik etmeyi planlayan NIO, gelişmekte olan elektrikli araç manzarasının ön saflarında yer almaya devam ediyor. Ön piyasa ticareti, piyasa tepkisini yansıtıyor, NIO hisseleri %2,67 yükseldi.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

x