Çin Uluslararası İthalat Fuarı’na Türkiye’den 15 firma katıldı

Çin Uluslararası İthalat Fuarı 2024’te Türkiye Milli Katılımı ile Gerçekleşti

Çin Uluslararası İthalat Fuarı (CIIE), dünyanın en büyük ithalat fuarı ve Çin’in en prestijli etkinliklerinden biri olarak 2024 yılında da önemli iş bağlantılarına ev sahipliği yaptı. Türkiye Milli Katılım organizasyonu, Ege İhracatçı Birlikleri (EİB) liderliğinde gerçekleşti ve Türkiye’den 15 firma fuara katıldı. Bu firmalardan 13’ü gıda sektöründe faaliyet gösterirken, diğer 2 firma ise farklı sektörlerde Türkiye’yi temsil etti.

Fuara Yoğun İlgi ve Katılım

Çin Uluslararası İthalat Fuarı, Çin Devlet Başkanı Xi Jinping tarafından planlanan ve teşvik edilen önemli bir etkinlik olarak öne çıkıyor. Fuarın açılışı Çin Halk Cumhuriyeti Başbakanı Li Qiang’ın katılımıyla gerçekleşirken, 129 ülkeden toplamda 3.496 katılımcı fuara iştirak etti. Türkiye’nin Çin’e yönelik ihracatı 2024 yılının Ocak – Ekim döneminde %4,8 artarak 2 milyar 598 milyon dolara yükseldi. Türkiye’nin Çin’e ihraç ettiği ürünlerde yüksek katma değerli tarım ürünleri ticaretini kolaylaştırmak amacıyla düzenlenen toplantı da büyük öneme sahip.

Stratejik İş Birlikleri ve Ziyaretler

Ege İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkan Yardımcısı ve Ege Demir ve Demirdışı Metaller İhracatçıları Birliği Başkanı Yalçın Ertan, nanjing Belediye Başkanı ve Yiwu Belediye Başkan Yardımcısının standlarını ziyaret ettiğini belirtti. Nanjing Belediye Başkanı, İzmir’e hayran kaldığını ve kardeş şehir protokolü için İzmir’e geleceğini açıkladı. Ayrıca Yiwu Belediye Başkan Yardımcısı, İzmir’i ve Ege Bölgesi’ni merakla takip ettiklerini dile getirerek, Yiwu vatandaşlarını bölgeyi ziyaret etmeye teşvik edeceğini belirtti.

İş Birliği Protokolleri

Yapılan görüşmeler sonucunda Export Bahrain ile “Mutabakat Zaptı” imzalandı. Bahreyn Sanayi ve Ticaret Bakanlığı bünyesinde faaliyet gösteren Export Bahrain, EİB üyeleriyle ticaret hacmini geliştirmeyi amaçlayan iş birliği ile Türkiye’nin Bahreyn’e olan ihracatını artırmayı hedefliyor.

Canlı Yayınlar ve Sosyal Medya

Ege Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Erkan Zandar, fuar sırasında gerçekleştirilen canlı yayınların 1 milyon kişi tarafından takip edildiğini açıkladı. Sosyal medya hesapları üzerinden gerçekleştirilen paylaşımlar ile Türk markalarının Çin pazarında daha geniş kitlelere tanıtılması hedefleniyor.

Gelecek Planları ve Destek Beklentileri

Ege Maden İhracatçıları Birliği Başkanı İbrahim Alimoğlu, fuara 77 ülkeden milli katılım organizasyonunun dahil olduğunu belirterek, Türkiye’nin katılımını ve görünürlüğünü artırmak için Ticaret Bakanlığı tarafından sağlanan desteğin artırılması gerektiğini ifade etti.

Related Posts

Türkiye’nin et kralı iflasın pençesinde. Kriz teğet geçmiyor

Türkiye’nin önde gelen et üreticilerinden Seret Et ve Gıda, mali sorunlar nedeniyle konkordato talebinde bulundu. İstanbul 1. Asliye Ticaret Mahkemesi, şirket ve ortağı Servet Bekar için 1 yıllık kesin mühlet kararı verdi. Bu kararla Seret, icra …

Dünya futbol tarihi böyle bir imza görmedi! Puma’dan İngiliz deviyle inanılmaz anlaşma!

İngiltere’nin favori futbol kulüplerinden biri olan Manchester City, Alman spor giyim markası Puma ile 1 milyar sterlin karşılığında Premier Lig tarihine geçen bir sponsorluk anlaşması yaptı.

Altın yükselişe geçti: Yeniden düşer mi?

Alım-satım yapacaklar ve yatırımcıların yakından takip ettiği altın fiyatlarında son günlerde dalgalı bir hava hakim. Haftayı düşüşle açan altın, dün düşüşe geçti Küresel gerilimlerden etkilenen altın fiyatları yeni haftaya, ABD’den gelen tarım dışı …

Bakan Bolat açıkladı: Yurtdışı alışverişinde yeni dönem!

Ticaret Bakanlığı, yurtdışı alışveriş sitelerine yönelik yeni bir zorunluluğu devreye aldı. Türkiye’ye satış yapan platformlar artık ülkede temsilci bulundurmak zorunda olacak.

1.5 milyonun altındaki modeller açıklandı: İşte en ucuz sıfır araçlar listesi; Togg, Fiat, Renault, Hyundai, Opel, BYD, Kia otomobil fiyatları

Türkiye otomobil pazarında sıfır araçlara olan ilgi artmaya devam ediyor. Güncel fiyatlar doğrultusunda hazırlanan listeye göre, çeşitli marka ve modeller hâlâ 1.5 milyon TL’nin altında satışa sunuluyor. Fiat, Hyundai, Opel, Citroën ve Renault gibi …

Türkler parasını nasıl saklıyor? Hollandalı dev banka tek tek analiz etti

ING Türkiye’nin 2025 1. çeyrek Tasarruf Eğilimleri Araştırması’na göre, her iki kişiden biri tasarruf yapıyor. Yastık altı birikim yine ilk sırada; gençlerde düşüş, uzun vadede getiri beklentisi yükselişte