Borderlands 4, PC’de performans sorunlarıyla gündemde

Unreal Engine 5 tabanlı oyunların optimizasyon problemleri bilinirken, Borderlands 4 de benzer sıkıntılarla gündeme geldi. Oyunun PC’deki performansı tartışılırken, Gearbox Software CEO’su Randy Pitchford’un yaptığı açıklamalar oyuncuların tepkisini çekti. Pitchford, Borderlands 4’ü “premium oyuncular için premium bir oyun” olarak nitelendirdi ve “eski donanımların” bu oyunu çalıştırmasının beklenmemesi gerektiğini söyledi.

Pitchford, oyunun çıkışından önce yaptığı bir başka açıklamada, “gerçek hayranların” yeni AAA oyuna 80 dolar ödemesi gerektiğini savunmuştu. Bu sözler, birçok oyuncunun oyuna mesafeli yaklaşmasına yol açmıştı.

Yüksek donanımda bile performans sorunları

Borderlands 4, en güçlü ekran kartlarıyla dahi akıcı çalışmakta zorlanıyor. Örneğin, RTX 5090 ile 4K çözünürlükte oyun kararlı bir performans sunamıyor. 1080p çözünürlükte, DLAA açıkken maksimum ayarlarda 90 fps üzerine çıkmak mümkün olmuyor. Oyuncular, sorunu aşmak için DLSS Quality ya da bazı durumlarda DLSS Performance moduna yönelmek zorunda kalıyor. Bu durum, üst seviye donanım sahipleri için bile hayal kırıklığı yaratıyor.

Orta seviye donanımda durum daha kötü

Steam’in Ağustos ayı donanım anketine göre oyuncuların büyük bir kısmı RTX 4060 gibi orta sınıf ekran kartları kullanıyor. Dolayısıyla, güçlü donanımlarda bile zorlanan Borderlands 4’ün, bu kartlarda çok daha düşük performans sergilemesi kaçınılmaz görünüyor.

Pitchford’un “premium oyuncular” vurgusu, en yeni donanımlara sahip olmayan oyuncuları hedef dışında bırakıyor. Ancak dikkat çekici olan, oyunun en üst düzey donanımlarda bile performans sorunları yaşaması. Bu nedenle, oyunculara yukarıdan bakan açıklamalar yerine optimizasyon odaklı güncellemeler bekleniyor.

Görsel olarak büyük bir sıçrama yok

Borderlands 4, performans sorunlarının yanında görsel açıdan da önceki oyun olan Borderlands 3’e göre büyük bir yenilik sunmuyor. Bu durum, oyuncuların beklentilerini daha da düşürüyor. Uzmanlar, oyun stüdyolarının tartışmalı açıklamalar yerine optimizasyona ağırlık vermesi gerektiğini vurguluyor. Yeni oyunların piyasaya hazır olmadan sunulması, oyuncuların ilgisini kaybettirebiliyor. Özellikle sosyal medyada yapılan, oyuncuları küçümseyen açıklamalar, oyunların itibarını daha da zedeliyor.

PC oyuncuları, ek donanım yatırımı yapmadan stabil ve oynanabilir bir deneyim bekliyor. Bu sağlanamadığında ise tepkilerini dile getirmeleri doğal karşılanıyor.

Author: Seher Alp

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir