Ford’tan elektrikli araç pazarında dev adım

Ford Motor Company, tüm bayilik ağını elektrikli araç satışı ve servisi için açtığını duyurdu. Bu karar, Amerikalıların %90’ının elektrikli araç ihtiyaçlarını karşılayabilecek bir Ford bayiliğine ulaşmasını sağlayacak.

Ford, başlangıçta 2022’de Model EV bayilik programını tanıttı ve bayilerin elektrikli araç satışı yapabilmeleri için belirli kriterleri karşılamalarını şart koştu. Ancak, elektrikli araç piyasasındaki gelişmeler ve bayilerden gelen geri bildirimler üzerine Ford, programı değiştirerek daha kapsayıcı bir yaklaşımı benimsemeye karar verdi. Bu adım, elektrikli araç satın alma sürecini daha da kolaylaştırıyor ve elektrikli araçların gerçek yetenekleri ile tüketici algısı arasındaki büyüyen farkı ele alıyor.

Ford Model e’nin Operasyon Direktörü Marin Gjaja, medyaya yaptığı açıklamada, şirketin elektrikli araç satın alma deneyimini basitleştirmeyi amaçladığını belirtti. Artık geniş bir bayi ağı elektrikli araç satışı ve servisi yapabildiğinden, Ford bu teknolojiyi daha anlaşılır hale getirmeyi ve daha geniş bir kitleye yaymayı umuyor. Bu karar, Ford’un elektrikli araçları daha geniş bir kitleye ulaştırma taahhüdüyle uyumlu.

Model e programından uzaklaşma geçişi, Haziran ayı sonuna kadar tamamlanacak ve değişiklikler 1 Temmuz 2024’te yürürlüğe girecek. Programın sona ermesine rağmen, bu programa yatırım yapan bayilerin hala rekabet avantajı elde edeceği garanti ediliyor. Bu bayiliklerdeki şarj altyapısının kurulması, artan müşteri trafiğiyle sonuçlanarak satış, servis ve şarj gelirlerinde artış sağlayacak.

Bu değişiklik, Ford’un Mayıs ayındaki etkileyici elektrikli araç satış performansının hemen ardından geldi. Geçen yıla kıyasla %65’lik bir artış gösteren satışlar, Ford’un elektrikli kamyonu F-150 Lightning’in ABD’deki en çok satan elektrikli kamyon olarak pazar liderliğini sürdürdüğünü ortaya koydu. Bir diğer popüler model olan Mustang Mach-e, elektrikli SUV segmentinde Tesla Model Y’nin ardından ikinci sırayı aldı. Ayrıca, E-Transit van da yıllık bazda %77’lik önemli bir satış artışı yaşadı.

Mayıs ayı sonuna kadar 37.200’den fazla elektrikli araç satan Ford, ABD’de en çok satan ikinci elektrikli araç markası konumunu sağlamlaştırdı. Bu rakam, geçen yılın aynı dönemine kıyasla Ford’un elektrikli araç satışlarının iki katına çıktığını gösteriyor.

Related Posts

Apple ilk defa bir oyun stüdyosu satın aldı

iPhone üreticisinin ilk defa oyun stüdyosunu satın alması, Game Center’ın yepyeni bir formatla geri döneceğinin işareti olabilir.

Sürdürülebilir Çevre Teknolojileri Öncüsü Baktek Çevre Teknolojileri Üçüncü Tur Yatırım Aldı

Avrupa Komisyonu’ndan üç kez “Mükemmeliyet Mührü” kazanmış patentli BioGuy II cihazıyla dünya genelinde sürdürülebilir çevre teknolojileri üreten Baktek, Pragma Capital Partners’ın (PCP) Teknoloji Fırsatları Fonu’ndan ikinci kez yatırım aldı. Yeni …

Karşıyaka’da Ferdi krizini Ergüllü çözdü

TFF 3’üncü Lig’de üst üste ikinci kez Play-Off’tan 2’nci Lig hedefine ulaşamayan Karşıyaka’da takımın altyapı patentli yıldızı Ferdi Burgaz’ın serbest kalmasını Başkan İlker Ergüllü önledi.

Aydın’ın gururu Kaan Türkmen: Türkiye üçüncüsü oldu

Adana’da düzenlenen tekvando şampiyonasında Aydın’ı temsil eden Kaan Türkmen, Türkiye üçüncüsü oldu.

Araştırma sonuçları yayımlandı: Bebeklerin ilk adımında genetik ve çevre etkisi

Yeni bir araştırma, bebeklerin ilk adımlarını ne zaman attığının sadece çevresel koşullara değil, aynı zamanda genetik mirasa da bağlı olduğunu ortaya koydu. Çalışmaya göre bebeklerin 9 ila 15 ay arasında yürümeye başlamasında hem genetik hem çevresel etkenler birlikte rol oynuyor.

Çin, düşmanı hayalet gemilere yönlendirecek sistem geliştiriyor

Çin’de savunma ve havacılık sanayinde faaliyet gösteren Pekin Telemetri Araştırma Enstitüsünün, düşmanı, radarları var olmayan hayalet gemi filolarına yönlendirebilecek yetkinlikteki bir sinyal bozucu sistem üzerinde çalıştırdığı bildirildi.